Vissza

A “Milleniumi nők” vásárlási szokásai

Mit tudunk az y generációról?

Mielőtt belekezdenénk a cikk fő tartalmába, először nézzük meg kik is a milleniumi fogyasztók, akiket az angol szakirodalom csak úgy említ: Millenials. A millenials tulajdonképpen az Y generáció, vagyis azok a személyek, akik 1980 és 2000 között születtek – a jelenlegi 17-37 évesek.

Jellemző rájuk, hogy a digitális technológiákkal együtt nőttek fel, vagyis egészen pici koruktól kezdve életük részévé váltak a számítógépek, a játékkonzolok, az internet, a mobiltelefon vagy az MP3 lejátszó.

Az y generációról az az egyik legelterjedtebb mítosz, hogy ingatagok – kevésbé hűségesek mint az előző generáció és sokkal impulzívabbak, hajlamosak döntéseket hozni itt és most a szükségleteik azonnali kielégítése végett. Lehet, hogy ez a leírás igaz a generáció bizonyos részére, de a Thinkover legújabb tanulmánya szerint ez általánosságban véve mégsem igaz.

A cég annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjon a csoportról, 1000 y generációs nőt vizsgált meg, hogy megismerje a vásárlásaik módját, illetve a vásárlási folyamatot befolyásoló tényezőket és azt, hogy mit keresnek a márkákban. A kutatás az alábbi eredményeket hozta.

Hogyan és mennyit vásárolnak online?

A 15-35 év közötti nők 94%-a naponta kb. egy órát tölt el online vásárlással. 79%-uk az online vásárlásaik nagy részét mobil eszközön végzi. Elmondható tehát, hogy a nők nagy része applikációkat vagy webes könyvjelzőket használ arra, hogy nyomonkövesse a számára szimpatikus ruhadarabokat, eszközöket, illetve, hogy összehasonlítsa az árakat, a színeket, a méreteket vásárlás előtt.

Mire vágynak még?

A megkérdezettek 91%-a örülne neki, ha úgy tudna összehasonlítani például ruhákat, mintha a próbafülkében lenne. A barátok, családtagok véleménye nagyon fontos számukra, egyedül szinte sosem vásárolnak. 62%-uk úgy nevezett “utolsó pillanatos” online vásárló, vagyis a kinézett terméket nem veszi meg azonnal, inkább csak amikor már majdnem késő.

A legtöbben egy hetet várnak a kinézett termék megvételével, miután kiválasztották. Habár ahogy látjuk, ez a stratégia nem mindig működik A nők 89%-a azt mondta, hogy szívesen megnézne egy leárazott terméket, mielőtt megveszi. 55%-uk rendszeresen látogatja bizonyos eladók oldalait leárazás reményében és 58%-uk ugyan ezen célból ellenőrizgeti az email fiókját.

Min érdemes elgondolkodni?

A kutatásban résztvevő nők 60%-a rendszeresen megfeledkezik azokról a termékekről, amik korábban érdekelték. Ugyanakkor 75%-uk rendkívül bosszús lesz, ha az adott termék amit meg akartak vásárolni leárazásra kerül, ők azonban nem tudtak róla. Érdekes továbbá, hogy annak ellenére, hogy ilyen sok időt töltenek online vásárlással, 84%-uk nem képes visszakeresni adott kereskedő oldalán azt a terméket, amit korábban már látott, kinézett. Persze az is lehet, hogy csupán nem szeretné ezzel tölteni az idejét, inkább újabb darabok után néz.

Forrás:

itcafe.hu

Social Media Today

Vissza