Meditáció – így kezdj bele!

A meditáció nem csak arra jó, hogy megszabaduljunk a felesleges stressztől. Azon felül, hogy elménk megnyugszik, még rengeteg jótékony hatása is van, amelyek nagyon fontosak mindennapi életünkben. Vallástól függetlenül használnak meditációt az üzleti, sport és orvosi életben is, a stressz kezelésére és relaxációhoz.  Az alábbiakban összeszedtünk néhány felmerülő kérdést, amely problémát szokott jelenteni az első meditációs gyakorlatok alkalmazásakor.

Ha naponta kétszer tizenöt percet szentelünk a gyakorlásnak, hihetetlenül gazdag emberek lehetünk. Előfordulhat azonban, hogy nem sikerül első nekifutásra, de ettől nem szabad megijedni, tovább kell gyakorolni!

Tisztázzuk az alapfogalmakat:

Koncentráció vs. meditáció

A koncentráció a meditáció egy része lehet. A meditáció megkezdésekor például koncentrációra lesz szükség. Aztán, amikor fokozatosan egyre inkább spontán módon vagyunk tudatosak a meditációban, akkor már egyre kevésbé lesz szükség a koncentrációra.

Relaxáció vs. meditáció

A relaxáció a meditáció jó hatása. Relaxálni másképpen is lehet, akár például egy forró fürdőben, vagy sportolás közben. De a relaxációhoz tudatos gondolkodás kell, a meditációban pedig ezen próbálunk túllépni. A meditációnak gyakran eredménye egy olyan mély relaxációs állapot, ami hétköznapi lazító technikákkal nem érhető el.

Hétköznapi gondolkodás vs. meditáció

A hétköznapi gondolkodáshoz energia kell, és a környezeti hatások eredménye. A meditáció viszont megpróbál túljutni a gondolkodáson, mint aktivitáson.

Hogyan kezdjek neki?

Számtalan módja van, hogy hogyan vágjunk bele, de talán a legegyszerűbb és leggyakoribb módja, ha leülünk kényelmesen egy párnára, a gerincünket egyenesen, valamint függőlegesen tartjuk, ezután pedig egy adott dologra koncentrálunk addig, amíg a véletlenszerűen „beugró” gondolatok le nem csillapodnak a fejedben.

Hogy mire koncentrálhatunk? Például ezekre:

  • Egy tárgy, például gyertyaláng, vagy virág
  • Egy kép (a mandalát erre is használják, megnyugtatóan színes és szimmetrikus)
  • Egy mantra
  • A lélegzeted
  • Egy irányított vizualizáció

Az irányított vizualizáció segít meditatív állapotba kerülni. És arra is jó, hogy a már elért meditatív állapotban előre meghatározott célokat érhessünk el.

Az ember rendszerint nem vesz tudomást, és nem is tud az egész szellemi tevékenységéről, csak egy részéről. Ha fókuszálunk, képesek leszünk lépésről-lépésre lecsendesíteni a gondolatainkat. Ha úgy érezzük, hogy beleragadtunk egy gondolati körbe, gondoljunk és nézzünk vissza arra a tárgyra, amire koncentráltunk.

Az teljesen normális, hogy ha ilyenkor elkezdjük kényelmetlenül érzi magunkat, egyes esetekben még akár viszketni is, ebben az esetben csak figyeljük meg a viszketést, és „engedjük el.”

Ha rendszeresen meditálunk, nyugodtabbak, békésebbek és összeszedettebb leszünk.

Mikor meditáljak?

Nincs olyan napszak, ami “legalkalmasabb” lenne a meditációra. A meditáció bármikor jó, és hasznos. Sokan abban hisznek, hogy a kora reggel a legtökéletesebb időpont, amikor a napi zűrzavar még nincs rájuk akkora hatással, könnyebb a megfelelő hangulatba kerülni. Ha reggel meditálunk, akkor az összegyűjtött energiát magunkkal vihetjük egész napra. Mások pedig délben meditálnak, vagy estefelé. Ilyenkor viszont lenyugtathatjuk magunkat, levetkőzhetjük a napközben felgyűlt stresszt, és nyugodtan bújhatunk ágyba.

Tipp: Érdemes végiggondolni a napod, mikor jut benne idő a meditációra. A legtökéletesebb, ha egy olyan időpontot tudunk találni, amit akár minden nap tudunk tartani, mert a rendszeresség hasznos lehet a szokás kialakításához.

Milyen hosszan érdemes?

Általában az első alkalommal max. 15-20 perc után úgy fogjuk érezni, hogy nem bírjuk tovább, de ez teljesen normális. Ezen nagyon sokat fog javítani a rendszeresség és a gyakorlás. A gyakorlottabbak már akár napi 30-60 percet is meditálhatnak, de ez nagyon szubjektív, hogy kinek mennyire van szüksége és mit tud beilleszteni a napirendjébe.

Egyedül is meg tudom tanulni?

Ha találunk megfelelő tanárt, akkor ő biztosan értékes segítség lehet a meditációs technika helyes elsajátításában, és jó, ha van kihez fordulni a kérdéseinkkel. Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy egyedül sajátítsuk el a megfelelő módszert. Ebben az alábbi applikációk is segítségünkre lehetnek:

 

 

Milyen hatása lesz?

A meditáció remek módszere a stressz legyőzésének. A rendszeres meditáció hatásaképp a következőket lehet tapasztalni: nyugodtságot, megnövekedett tudatosságot, mentális összeszedettséget, tisztánlátást, és békességérzetet.

A meditáció arról szól, hogy tudjuk és érezzük, hogy mi folyik bennünk, de ezzel együtt néha olyasmivel is szembe kell néznünk, amit nem szívesen teszünk. De ez csak segíti a szellemi növekedésünket, végre felismerhetjük azokat a negatív érzelmi mintákat, amikhez annyira ragaszkodunk.

Intim fertőzés - baktérium vagy gomba okozza?
5 dolog, amit biztos nem tudtál az egyik legfontosabb szervedről…
« Vissza: Női tippek

BV Tüneteinek Kivédésére

Vásárlás

A Vagilact-Q-t keresd a patikákban vagy kedvezményes áron a webshopunkban, amit IDE, vagy a jobb felső sarokban lévő ikonra kattintva érhetsz el.

 

VAGILACT-Q


A Vagilact-Q hüvelytabletta három hatóanyaggal rendelkezik,  lactobacillus, tejsav és természetes hatású ösztrogén, ezek az összetevők megakadályozzák a gyakori gombás és bakteriális hüvelyi fertőzések kiújulásátHa az egyensúly már felborult , például antibiotikum használata után, a Vagilact-Q visszaállítja a hüvelyflórát eredeti állapotába, így a kellemetlen tünetek megszűnnek.

Vagilact-Q, az intim egyensúly!

A  hüvelytabletta hármas hatóanyag kombinációjának köszönhetően védelmet nyújt a bakteriális és gombás hüvelyfertőzések eltérő tüneteivel szemben, melyek a következők lehetnek:

  • hüvelyfolyás, hüvelyszárazság
  • szeméremtáji viszketés,
  • hüvelyi égő érzés
  • kellemetlen érzés vizeletürítéskor
  • fájdalom szexuális együttlétkor.
To Top