Kezdés, újrakezdés? 5 tipp, hogy az új életforma ne csak egy hétig tartson!

Január a nagy (újra)kezdések hónapja, ilyenkor általában az edzőtermekben mozdulni sem lehet a tömegtől. Aztán ez a lendület szépen lassan elfogy a legtöbb embernél, és sokan vissza süllyednek a régi, megszokott, edzés nélküli életükbe, mert a kitűzött célok kicsit nehezebbnek bizonyulnak, vagy az eredmények nem jönnek olyan hamar, mint amire számítottak. A következőekben olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amivel sikeresebben veheted a kezdeti vagy újrakezdési akadályokat.

1. Reális célok

A kezdők, de az újrakezdők esetében is az egyik legnagyobb probléma, hogy olyan nem reális célt tűznek ki maguk elé, amit szinte lehetetlen teljesíteni, és amikor nem jönnek az eredmények, akkor feladják, hogy ez nekik nem fog menni.

Tipikusan ilyen a “Mindennap lefogyok 1 kilót, így a felhalmozott felesleget pár hét leforgása alatt el is tudom tüntetni!” – aztán valahogy ez mégsem jön össze, és lehet, hogy az első hét után még mindig csak 1 kiló ment le….” – ez nem reális cél!

Először is ez egy hosszabb folyamat lesz, amihez szükség lesz egy tervre, de nem feltétlen kell ezt kilókban és időintervallumban megadni. A tudatosság nagyon fontos, hiszen így egy egyenes út mentél lehet haladni, és kisebb az esély a kicsapongásra. Kis lépésekben kell haladni és nem szabad egyből azt kívánni, hogy minél rövidebb idő alatt tűnjön el 5, 10 vagy 15 kiló.

2. Mértékletesség

Nagyon sok esetben sok hónapnyi vagy évnyi edzés nélküli élet után ugranak bele az emberek a nagyon intenzív edzésbe (pl.: mindennapi edzőtermi edzés, sok km a futópályán), aminek az eredménye a szervezet túlterhelése lesz. Ebből adódóan jobb esetben csak kimerülés jelentkezik majd, rosszabb esetben egy komoly sérülés is kialakulhat.

Fontos időt hagyni a szervezetnek, hogy a megváltozott körülményeket elfogadja, majd ha azt már kezdi megszokni, akkor lehet emelni a mennyiséget (pl.: jobb eredmények, több edzés, újabb mozgásformák).

A teljesen kezdők esetében mindenképp, de az újrakezdők esetében is mindenképp javasolt egy tapasztalt szakember segítségét kérni.

3. Kitartás

A szakirodalom szerint alapvetően 21 napra van szükség, ahhoz, hogy valamely viselkedése szokássá váljon. Ez alapvetően 21 olyan egymást követő napot jelent, amikor minden nap végezzük az adott tevékenységet. Azonban, ahogy azt az előző pontban is említettük, kezdés vagy újrakezdés esetében nem javasolt a mindennapi edzés, ezért így még több időre lesz szükség, hogy az adott edzés szokássá váljon. Ezért is van szükség az első időszakban sokkal nagyobb türelemre.

4. Motiváló közösség

Sok esetben előfordul, hogy valaki azért adja fel a kitűzött céljait, mert az őt körülvevő emberek nem értik, és ezért nem is motiválják/támogatják a céljainak elérésében, sőt sok esetben még nehezítik is. Természetesen nem mondjuk azt, hogy a család, barátok, munkatársak rosszat akarnak, csak egyszerűen lehet, hogy nem ők az a támogató közeg, aki(k)re szükség van.

Első lépésként meg kell próbálni megértetni velük, hogy miért fontos az adott, kitűzött cél és miért van szükség az ő támogatásukra.

A következő lépésben pedig lehet keresni olyan személyeket, közösségeket, akik megfelelő motivációt nyújthatnak a nehezebb időszakokban is. Ennek az egyik legegyszerűbb módja, ha valamilyen csoportos edzésformát választunk, ahol többnyire olyan személyek vannak jelen, akik értik, hogy ez miért fontos. Emellett számos netes fórum alakult kifejezetten azért, hogy a hasonló érdeklődésű emberek megfelelő motivációt kapjaknak.

Egy-egy elismerő szó, vagy egy holtpontnál érkező motiváció csodákat tud tenni!

5. Pozitív hozzáállás

Az önutálat csak nagyon kevés esetben segíti a fejlődést, pedig nagyon sokan ebből az okból vágnak bele az edzésbe. Nagyon nehéz szembesülni azzal, hogy nem úgy nézünk ki, ahogy szeretnénk, esetleg nem értük még el a kitűzött eredményt, de ezekben az esetekben lehet kiemelten fontos a pozitív hozzáállás, hogy mindenképp el fogjuk érni a kívánt célunkat, és ebben semmi nem állíthat meg.

Fontos, hogy a nagy célig vezető úton sok kis eredmény is van, amit érdemes észrevenni, és a megfelelő módon megünnepelni.

Ezek a kedvenc pikáns idézeteink...
Az intim feszesség fontossága
« Vissza: Női tippek

BV Tüneteinek Kivédésére

Vásárlás

A Vagilact-Q-t keresd a patikákban vagy kedvezményes áron a webshopunkban, amit IDE, vagy a jobb felső sarokban lévő ikonra kattintva érhetsz el.

 

VAGILACT-Q


A Vagilact-Q hüvelytabletta három hatóanyaggal rendelkezik,  lactobacillus, tejsav és természetes hatású ösztrogén, ezek az összetevők megakadályozzák a gyakori gombás és bakteriális hüvelyi fertőzések kiújulásátHa az egyensúly már felborult , például antibiotikum használata után, a Vagilact-Q visszaállítja a hüvelyflórát eredeti állapotába, így a kellemetlen tünetek megszűnnek.

Vagilact-Q, az intim egyensúly!

A  hüvelytabletta hármas hatóanyag kombinációjának köszönhetően védelmet nyújt a bakteriális és gombás hüvelyfertőzések eltérő tüneteivel szemben, melyek a következők lehetnek:

  • hüvelyfolyás, hüvelyszárazság
  • szeméremtáji viszketés,
  • hüvelyi égő érzés
  • kellemetlen érzés vizeletürítéskor
  • fájdalom szexuális együttlétkor.
To Top